אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סקודה סופרב

כללי – הדור השלישי של סקודה סופרב, מכונית המנהלים של היצרן הצ'כי-גרמני, הוצגה לראשונה בתערוכת ג'נבה בפברואר 2015, בהרבה רעש וצלצולים, כדי להתחיל ולשווק אותה בעולם באמצע אותה שנה. היא עושה שימוש בפלטפורמת MQB של חברת האם פולקסווגן, אגב אותה פלטפורמה "נראה קטן יותר, בין היתר בזכות הפרופורציות וההרמוניה של רכב, ששודרגו ברמה משמעותית. גם אלינו הסופרב הגיעה במהלך 2015, וכבשה לעצמה נתחים יפים, בין היתר בחברות ליסינג, בזכות תג מחיר אטרקטיבי ומנוע טורבו 1.4 ל' מצוין.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – סקודה סופרב נמכרת בארץ עם 5 גרסאות מנוע, 4 לוגמות בנזין והחמישית מצויידת במנוע טורבו דיזל – הבסיסית ביותר בנפח 1.4 ל' טורבו בנזין (150 כ"ס ו – מומנט מירבי של 25.5 קג"מ). למרות גודלו של הרכב וקטנותו של המנוע, לא מורגש מחסור בכוח בשום סיטואציה. התאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש אורכת 8.8 שנ', ותאוצות הביניים מהירות מאוד. גרסת המנוע השניה בנפח 1.8 ל' טורבו בנזין (180 כ"ס ומומנט מירבי של 25.7 קג"מ, שמגיעים כבר ב – 1250 סל"ד). מנוע שלישי בעל מנוע בנפח 2.0 ל' טורבו בנזין, שמפיק 220 כ"ס ומומנט בשרני של 25.7 קג"מ. הביצועים בהתאם, עם תאוצה ל – 100 קמ"ש ב – 7 שנ' בלבד. מנוע הבנזין הרביעי הוא החזק מכולם, בנפח 2.0 ל' מוגדשים, 280 כ"ס ומומנט מירבי של 35.7 קג"מ, שעוברים לכביש באמצעות ארבעת הגלגלים יחדיו. ובכן, ל – 100 קמ"ש תגיעו אחרי 5.8 שנ' קצרות בלבד. גרסת הדיזל, גם היא לא טומנת ידה בצלחת, עם נפח של 2.0 ל' טורבו דיזל, 190 כ"ס ומומנט אדיר של 40.8 קג"מ, שגומע מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 7.7 שנ'. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפלת מצמדים. בקיצור, מיטב הטכנולוגיה הגרמנית בפעולה.

צריכת דלק סקודה סופרב – מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין (עפ"י נתוני יצרן – 19.6 ק"מ/ל' בממוצע, צריכת דלק אמיתית – 14.9 ק"מ/ל'), מנוע 1.8 ל' טורבו בנזין (עפ"י נתוני יצרן – 17.5 ק"מ/ל' בממוצע, צריכת דלק אמיתית – 11.5 ק"מ/ל'), מנוע 2.0 ל' טורבו בנזין (עפ"י נתוני יצרן – 16.1 ק"מ/ל' בממוצע, צריכת דלק אמיתית – 11.1 ק"מ/ל'), מנוע 2.0 ל' טורבו בנזין 280 כ"ס (עפ"י נתוני יצרן – 14.1 ק"מ/ל' בממוצע, צריכת דלק אמיתית – 9.2 ק"מ/ל'), וגרסת הדיזל (עפ"י נתוני יצרן – 21.7 ק"מ/ל' בממוצע, צריכת דלק אמיתית – 14.6 ק"מ/ל').

עיצוב – אם תורידו את הסמל מהמכונית (כמו שעשינו שהיינו ילדים), ניתן היה לטעות שמדובר במכונית מקטגוריית סלון. בעבר סקודה סופרב מותגה כמוצר נחות לעומת הפאסאט, כנראה כיד מכוון. העיצוב הנוכחי משאיר את הפאסאט הרבה מאחור. הסופרב החדשה נראית פשוט מצויין. זה קודם כל בא לידי ביטוי במימדים, שעם אורך של 4.86, סה"כ 4 ס"מ קצר מב.מ.וו. סדרה 5 ו – 7 ס"מ מאאודי A6 , כנראה באמת שייכת (לפחות מבחוץ לקטגוריה אחרת). מעבר לכך, פרופורציות מדוייקות, לצד זוויות לא מאוד חדות, ולא יותר מידי שרירים, הפכו את הסופר בנוכחית לאחת המכוניות היפות שמסתובבות לנו על כבישי הארץ.

בטיחות – באופן לא מפתיע, במבחני הריסוק של EuroNCAP, סקודה סופרב קיבלה 5 כוכבי בטיחות, עם 86% במבחן הגנה על מבוגרים, ציון זהה במבחן הגנה על ילדים, 76% באבזור בטיחות אקטיבי. בדירוג של משרד התחבורה הישראלי למערכות בטיחות, הסופרב מקבלת ציונים שנעים בין 4 ל – 6 (תלוי ברמת האבזור), מתוך 8.

תא נוסעים תא מטען, ואבזור –  אי אפשר לטעות, מדובר בתא נוסעים של סקודה, זה בא לידי במראה ובתחושה. כלומר, המרווח הפנימי אדיר, בטח במושבים האחוריים, לעיתים יותר גדול אפילו מאשר בקטגוריית הסלון. הדשבורד סולידי, עם נגיעות רבות של פולקסווגן, ומגוון של אינפורמציה שמשתקפת אליך מהמסכים. תא המטען אדיר בנפחו, עם 584 ל', ומשטח העמסה נוח מאוד, בשל העובדה שמדובר בדלת חמישית, ולא בתצורת סדאן טהורה. בדרכם בקודש של מותגי הקונצרן של פולקסווגן, רמות האבזור נרחבות ומרשימות. ברמה הבסיסית ביותר – Ambition,  תמצאו מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', יציאות אודיו AUX  ו – USB, בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור, חיישני חניה אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, מערכת עזר לזינוק בעליה, בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, מערכת התראה לשמירת מרחק כולל בלימה אוטומטית, מערכת התראת עייפות, מערכת "Smart Link" לשיקוף תוכן המכשיר הנייד על גבי מסך הרכב. ברמות הגבוהות יותר, כמו ה – Style ו – Exclusive, תקבלו גם גג שמש פנורמי, מושבים מתכווננים, פנסי בי קסנון, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה באמצעות הרגל, חבילת זכרונות לכוונון מראות הצד, מערכת שטיפת פנסים ועוד שלל פינוקים כאלה ואחרים שיעבירו את השהיה שלכם בתוך קופסת הפח בצורה נעימה ומפנקת יותר.

נוחות והתנהגות נסיעה – ישנה אפשרות לשליטה בכיול בולמי הזעזועים, דבר שתורם מאוד לאיכות הנהיגה, אם כי ברוב המקרים, סקודה סופרב מתגלה כמכונית מאוד נוחה לנסיעה. יודעת לשלב בין נסיעה מנהלתית רגועה ונטולת הרפתקאות, לבין היכולת להפוך למכונית דינמית שיודעת לספק הנאה מנהיגה.

רכבים מתחריםאופל אינסיגניה, טויוטה אוונסיס, יונדאי i40, מאזדה 6, סובארו B4, סיטרואן C5, פולקסווגן פאסאט, פורד מונדיאו, פיג'ו 508, קיה אופטימה, רנו לאטיטוד, שברולט מאליבו.

מחיר – החל מ – 164,990₪ ל – 1.4 ל' טורבו בנזין רובוטי ברמת אבזור Ambition, ועד 259,990 ₪ ל – 2.0 ל' טורבו בנזין (280 כ"ס) רובוטית ברמת אבזור L&K.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט