אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

מיצובישי ספייס סטאר

כללי – מיצובישי ספייס סטאר היא המכונית שהחזירה את מיצובישי בחזרה אל התחרות בשוק הקטנות. הספייס סטאר, או בשמה המוכר יותר בעולם, מיצובישי מיראז', הוצגה לראשונה לעולם כבר ב – 1978, יוצרה ברצף עד 2003, וחזרה לייצור בשנת 2012. עיקר הייצור היום מתבצע בתאילנד. מבחינת סיווג, רבים נוטים לשייך אותה לתת קטגוריה של מכוניות עירוניות, אך למען האמת, מידותיה קצת גדולות יותר ממכונית עירונית, ומתאימות יותר לסופר מיני. הספייס סטאר היא תאום ללא זנב של מיצובישי אטראז'.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  בדומה לעולם, גם בארץ הספייס סטאר נמכרת בשתי גרסאות מנוע. הבסיסית בנפח 1.0 ל' בנזין, בעל 3 צילנדרים, שמפיק 71 כ"ס ומומנט מירבי של 9 קג"מ בלבד. גרסה זאת משודכת לתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 הילוכים ארוכים. השילוב של השניים סוחט ביצועים עייפים למדי, שבאים לידי ביטוי בתאוצות ארוכות מאוד (13.6 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש) ובמנוע מרעיש עד מאוד. הגרסה הבכירה, היא הנמכרת יותר במדינה. היא מצויידת במנוע בנזין בנפח 1.2 ל', גם הוא משולש צילנדרים, שמפיק 80 כ"ס ומומנט סביר של 10.8 קג"מ. גרסת מנוע  זאת משודכת לתיבת הילוכים רציפה. אמנם היצרן מצהיר שגרסה זו אמורה להיות מהירה מהירה ב – 0.8 שנ' מגרסת הבסיס, אך בנסיעה האמיתית המספרים לא התיישרו עם נתון היצרן. מעבר לכך, שני המנועים נעדרי ויברציות כמעט בזמן עמידה, דבר שאינו מובן מאליו במנועי 3 צילנדרים.

צריכת דלק מיצובישי ספייס סטאר – לצד ביצועים עצלים כמתואר מעלה, נתוני צריכת הדלק מצויינים. הגרסה הבסיסית מצהירה על 25 ק"מ/ל'. אמנם בחיים האמיתיים לא נגיע לנתונים כאלה, אך בנסיעה רגועה אפשר בהחלט לצרוך קרוב ל – 20 ל' לכל ק"מ. נתון מצויין. לגבי הגרסה הבכירה, היצרן מצהיר על 23.2 ק"מ/ל', בעוד שהצריכה האמיתית תעמוד סביב ה – 16 ק"מ/ל'. גם זה נתון טוב.

עיצוב – הספייס סטאר לא מכונית בולטת. היא נראית קטנה ומשעממת, וקשה למצוא ולו אלמנט אחד שנגיד עליו וואוו. עם זאת, תמורת סכום סימלי תוכלו לבקש תוספת של מדבקות, שמשדרגות את המראה לאין שיעור. ישנן מדבקות לכל מצב רוח – ספורטיבי, נשי ועוד.

בטיחות – בדומה לאחותה עם הטוסיק, גם הספייס סטאר מקבלת 4 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNcap , בעיקר הודות לציון הנמוך שהיא השיגה במבחן עזרי הבטיחות (55% בלבד). היא מצויידת ב – 6 כ"א, כמקובל כיום, וכן חיישני לחץ אוויר.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – מרווח הפנים גדול מתאים יותר לקטגוריית סופר מיני, ויכול להכיל בנוחות יחסית 4 מבוגרים. תא הנוסעים מעט ספרטני, אך מאוד פונקציונלי ודי מהר אפשר להרגיש בנוח בו, שהיעדרות אלמנטים של פינוק ניכרת בו. ניתן לבחור שני גוונים לתא הנוסעים.  נפח של 235 ל' לתא המטען, מספק חלל קטן יחסית, שבקושי יצליח להכיל קניות לפסח. גרסת ה – Invite (1.0 ל') בעלת אבזור מינימלי, וכוללת 2 חלונות חשמליים, מזגן רגילומערכת "עצור וסע". גרסת אבזור Instyle שבגרסה הבכירה, תכלול בין היתר מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', כניסות אודיו, 4 חלונות חשמליים, בקרת אקלים, ואפילו חיישני גשם ותאורה.

נוחות והתנהגות נסיעה – מיצובישי ספייס סטאר תשנע אתכם בצורה סבירה בתוך העיר. היא מרגישה הרבה יותר יציבה מגודלה המקורי. קוטר סיבוב צר ויכולת תמרון מצויינים, הופכים אותה לרכב עירוני מצויין. בנוגע לכבישים מהירים, צריך לזכור שכל עוד אנו לא מחפשים הרפתקאות מיוחדות עם הספייס סטאר, היא תעשה את עבודתה נאמנה. ייאמר לרעתה בנהיגה בינעירונית, שתא המטען לא מצליח לאטום אותה לרעשי חוץ, ובמהירויות גבוהות הנוסעים יתקשו לנהל שיחה נינוחה.

רכבים מתחרים – אופל קורסה, גרייט וול C10, דאצ'יה סנדרו, הונדה ג'אז, טויוטה יאריס, יונדאי i20, מאזדה 2, סאיק MG3, ניסאן מייקרה, סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה, סיטרואן C3, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיאט גרנדה פונטו, פיג'ו 208, קיה ריו, רנו קליאו, שברולט סוניק.

מחיר – החל מ – 66,900 ש"ח לדגם 1.0 ל' ידני ברמת אבזור Invite, ועד 79,900 ש"ח ל – 1.2 ל' אוטומט ברמת אבזור Instyle.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט