אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

אופל אסטרה

כללי – הדור הרביעי למשפחתי-קומפקטית של אופל, הוצגה לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית בפרנקפורט גרמניה, בשנת 2009. אופל אסטרה עושה שימוש בפלטפורמת "דלתא II" של ג'נרל מוטורס GM, שבין היתר עושות בה שימוש גם שברולט אורלנדו, שברולט קרוז, ועוד מס' דגמים בשורות ג'נרל מוטורס. הדור הרביעי של האסטרה נחתה אצלנו כמודל 2011 (לאחר שהדור השלישי כמעט ולא נמכר תחת היבואן הקודם) והיתה המכונית הראשונה שהחלה להימכר תחת היבואן החדש "קבוצת שלמה". בשנת 2012 אופל אסטרה עברה מתיחת פנים קלה שכללה בעיקר שינויים קוסמטיים בחזית ומאחור. כמתחרה ישירה לפולקסווגן גולף, האסטרה חייבת לשמור על סטנדרט גבוה והיא אכן עושה זאת.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  אופל אסטרה נמכרת בארץ בשלוש גרסאות מנוע – הגרסה הראשונה היא בנפח 1.6 ל' שמפיק 115 כוחות סוס חלשים ומיושנים יחסית. גרסה זו נמכרה בין השנים 2011-2013. הגרסה השניה שמשווקת בארץ היא גרסת 1.4 ל' טורבו בנזין בעל 140 כ"ס (מנוע זהה לשברולט קרוז ולטראקס). מדובר במנוע חזק וגמיש שהוכיח עצמו כאמור גם בדגמים נוספים של GM.  גרסת המנוע הבכירה היא הגרסה החדשה ביותר שהחלה להימכר בארץ בשנת 2012, ומדובר במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ל' שמתגאה ב – 165 כ"ס ומומנט חזק של 35.7 קג"מ. שלושת סוגי המנוע משודכים לתיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים.

צריכת דלק – האופל אסטרה פחות חסכונית משציפינו, לפחות בכל הקשור לשני המנועים הבכירים (לא הייתה לנו ציפייה לגבי השלישי).למרות זאת,  אין ספק שגרסת הטורבו דיזל היא העדיפה, עם צריכה ממוצעת מוצהרת של 17.2 ק"מ/ל, וצריכה אמיתית של 14 ק"מ/ל'. גרסת הטורבו בנזין היא הבאה אחריה, עם 15 קמ"/ל' צריכה ממצעת דלק ממוצעת עפ"י היצרן,  ו – 11 ק"מ/ל' צריכה אמיתית. לא מספיק טוב למנוע טורבו בנזין.

עיצוב – אופל אסטרה היא מכונית יפה, לטעמנו יפה יותר מהפולקסווגן גולף ומהיפות שבקטגוריה. קימוריה עגולים וזורמים והצדודית שלה נאה.

בטיחות – אופל אסטרה מקבלת 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ה – EuroNCAP. לחובתה נזכיר כי היא הייתה נטולת מנגוני עזר לבלימה, כגון EBD  ו – BAS, עד דגמי 2014.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – מרחב הפנים טוב יחסית לקטגוריה, אם כי היושבים מאחור יחושו מעט צפיפות. איכות החומרים ווהרכבה נמוכה משציפינו לרכב גרמני ונופלת מגולף, אם כי היא סבירה בהחלט. תא המטען דומה בגודלו לגולף וגדול בצורה משמעותית מתא המטען של מאדה 3 האצ'בק. האסטרה מציעה אבזור סטנדרטי פחות או יותר, שכולל מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', חיבורי אודיו ומסך מולטמדיה אופציונלי.

נוחות והתנהגות נסיעה – לזכות נזכיר את שני המנועים הבכירים של אופל אסטרה, שתורמים לחווית הנהיגה טובה, אם כי כיול המתלים על הצד הרך פוגם במעט כאשר מנסים לדחוק ברכב.

רכבים מתחריםהונדה סיוויק האצ'בק, טויוטה אוריס, יונדאי i30, מאזדה 3, מיצובישי לאנסר ספורטבק, סיאט לאון, סיטרואן C4, פולקסווגן גולף, פורד פוקוס, פיג'ו 308, קיה סיד, רנו מגאן פלאונס פלואנס, שברולט קרוז האצבק.

מחיר – החל מ – 128,990 ₪ לגרסה 1.4 טורבו בנזין ועד 149,990 ש"ח לגרסת 2.0 טורבו דיזל אוטומטית.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט